Saturday, July 31, 2010

Award Dari ummi iman

assalamualaikum n salam sejahtera semua blogger..Dengan bongkak riak dan takabbur nya Dc menyatakan Dc dpt award lg dr ummi iman Dgn mata yg belum terbuka sepenuh nya Dc kuat kan diri membaca terma n syarat2 award ne..hampir 3..4..5 kali Dc ulang baru ler otak Dc dpt tangkap semua terma N syarat award ne@_@ TQ ummi iman:)

Terma dan syarat:-

- Bagi siapa sahaja yang menerima award ni , diharuskan memberikan/tag kepada lima orang lagi .
- Selepas itu , si penerima award harus meletakkan link-link berikut di blog/artikel masing-masing ( kat entri tau ) .

Sebelum korang letak link-link di atas , padamkan dulu link yang berada di no 1 . kemudian semua link yang tinggal dinaikkan 1 level seperti link no 2 menjadi no 1 , link no 3 menjadi no 2 dan seterusnya . Selepas itu , masukkan link korang di bahagian paling bawah sekali iaitu no 5 . ok ? paham tak??(macam ummi iman tu aku yang tambah...yang number satu tu aku buang la). Tapi korang semua kena jujur dan adil ye dalam menjalankannya . Jika setiap penerima award mampu memberikan award ini kepada 5 orang dan kesemua mereka yang ditag meletakkan link dengan betul , maka jumlah backlink yang didapat ialah :-

Posisi 5 : jumlah backlink = 5
Posisi 4 : jumlah backlink = 25
Posisi 3 : jumlah backlink = 125
Posisi 2 : jumlah backlink = 625
Posisi 1 : jumlah backlink = 3,125

Menurut info dari SEO ( Search Engine Optimation ) ramai blogger telah mendapatkan 1,953 ,125 backlink dan keuntungannya . Blog korang akan mendapatkan trafik tambahan , apalagi jika ada yang meng'klik' link ke blog korang .

Selain mengeratkan persahabatan antara blogger , award ini boleh membantu untuk menaikkan trafik dan backlink ke blog korang .

Kesimpulannya : award - dapat ramai kawan - baclink - trafik - pagerank meningkat .



dan untuk itu..menaikkan lagi traffic n backlink itu...Dc dengan sombongnya TAG 5org yang menjadi mangsa nya:-
3-Nan

warning!! sape2 yg jg mangsa tu..sila lah claim yerr..klu x claim exprd plak award tu..^_^

No comments:

Post a Comment